poniedziałek, 4 sierpnia 2014

Tau cs + instrukcja

W końcu ukazała się instrukcja i to nie tylko po angielsku, ale i po polsku. Zachęcam do czytania:
http://galakta.pl/taktyczne-porady/

A teraz spoiler frakcji Tau- jednej z najbardziej przeze mnie wyczekiwanych:

Wrzucanie za darmo dodatków do gry w momencie, kiedy na polu bitwy wszyscy już powinni tylko czekać w napięciu na pierwsze strzały jest bardzo ciekawą zdolnością, szczególnie, że po pierwsze Tau ma mieć sporo tych dodatków, a po drugie ten lider może je umieszczać nie tylko z ręki, ale i ze stosu kart odrzuconych.


Pierwsza karta ze składu Shadowsun'a, w talii razy cztery. Bardzo przeciętna, ale fajnie będzie dzięki umiejętności lidera zagrywać ją za darmo jako dodatek dla naszej jednostki. Szkoda tylko, że sam Lider z tego nie skorzysta.

Wsparcie ze składu Lidera- 1 szt. w talii. Bardzo fajne dla armii opartej na dodatkach. Nieraz pewnie dupsko uratuje, będąc straszakiem dla przeciwnika (może obawiać się że anulujemy mu jakąś drogą akcję wymierzoną przeciw naszej uzbrojonej w dodatek jednostce), ale z drugiej strony nie będzie mi tak żal jak zginie gdzieś na dnie talii w wyniku przeszukiwania jej.
Ewentualnie prawdziwa wartość tej karty mogłaby się ujawnić, jeśli do naszego Lidera dołączymy drona z jego składu- jedyny póki co dodatek, który można mu wcisnąć. Takie połączenie chroniłoby mu trochę tyłek i miałoby sens.

To z kolei świetna karta- razy dwa w talii. Szkoda, że nie więcej. Darmowa taktyka pozwalająca przenieść się jednostce z dodatkiem na inną planetę np po fazie dowodzenia, żeby po zebraniu surowców mogła wejść do bitwy na drugim końcu sektora Traxis. Znów szkoda, że Lider z podwózki nie skorzysta.
Zwrócono mi uwagę, że przenoszona jednostka wejdzie w opisywanym przeze mnie wypadku do bitwy wyczerpana. Fakt- jest to ograniczenie, jednak wystarczy wykorzystać okno akcji po ostatnim ataku przeciwnika w pierwszej rundzie wymiany ognia i już nasza jednostka będzie względnie bezpieczna. Nie zmienia to jednak faktu że do walki dołączy dopiero w drugiej rundzie.

1 sztuka w talii- dron dodatek za zero. Przy nadmiarze zasobów może biegać między atakującymi jednostkami zwiększając ich atak o 1, co przy pewnych okolicznościach mogłoby być całkiem przydatne. To co jest jednak pewne to świetna ochrona- 3 tarcze przy odrzuceniu z ręki po zbyt mocnym ataku przeciwnika.
Ponadto jak pisałem wyżej, może stanowić ochronę dla lidera w połączeniu ze wsparciem Communications Relay

Tani młotek - jedynki są zawsze w porządku. Poza tym można wzmocnić jakimś dodatkiem. Mimo, że wspiera nie lubianą przeze mnie mechanikę, to jednak tu mi tak bardzo ona nie przeszkadza. Po pierwsze nawet jeśli stracę wsparcie od Lidera, to jakoś przeżyję- nie wydaje mi się ono kluczowe, a po drugie kolejną kartą pojedynczą jaką będę miał w talii, będzie dron, więc jeśli pojawi się wśród tych 6 kart ciągniętych, po prostu go wezmę na rękę.

Kolejna przeciętna do bólu jednostka, ale za to kozacki dodatek. Nie zawsze co prawda się przyda, ale jeśli przyjdzie nam walczyć z frakcją nastawioną na tokenowy tłum, będziemy tylko czekać aż pojawi się na naszej ręce. Szkoda, że nie wchodzi z umiejętności lidera...

Wyobrażacie sobie jak po ataku obszarowym wykonanym dzięki zagraniu drona wyżej jako dodatku na jedną z naszych jednostek, przerzucamy go na naszą kolejną atakującą jednostkę...? Nie wiem czy to wyrównywałoby szanse :P

Fajny dodatek, szczególnie, że na tyle tani, że wchodzić może razem z Shadowsun'em. Przeciwnik zastanowi się ze dwa razy zanim zaatakuje chronioną tym dodatkiem jednostkę.

I to jest super wsparcie- zmniejszenie o 1 kosztu zagrania dodatku sprawi, że Gun Drones, czy Repulsor Impact Field będą jeszcze bardziej opłacalne. Poza tym opcja zagrania ich podczas walki- w momencie ich największej potrzeby, bez dania możliwości grania wokół nich przeciwnikowi- bezcenna :)

Ochłapy:

Jednostka za darmo z dwoma młotkami, snajper za 1 z (prawdopodobnie) walką dystansową, dodatek za 1 dający 3 punkty ataku, tania taktyka i grubas mogący skakać między planetami pokazują, że Tau może nas jeszcze zaskoczyć.
Podsumowanie

 Spotkałem się z opinią, że Tau zapowiada się na najsłabszą frakcję z zestawu podstawowego. Myślę jednak, że trochę za wcześnie aby wyciągać takie wnioski. Po pierwsze dlatego, że nie wszystkie karty widzieliśmy, a po drugie dlatego, że założenia tej talii nie są proste. Oczywistym jest, że nie będzie to talia w prowadzeniu tak prosta jak np. orkowie, czy chaos, a nawet Space Marines. Trzeba będzie zachować równowagę między zagrywaniem jednostek i dodatków do nich, w czym z pewnością pomoże świetna uważam umiejętność Lidera tej frakcji. Ponadto ta talia wydaje się dość tania. Na dzień dzisiejszy widzimy kilka darmowych kart, kilka za 1 i za 2, a zaledwie jedną droższą (Crisis Battle Guard za 5). Zatem wiedząc, że mechanika tau oparta jest na dodatkach myślę, że jest to zbalansowana rasa.

Jako że lubię kombinować, czekam z niecierpliwością, aż będę mógł zagrać tą frakcją. Oczywiście w imię większego dobra ;)


Borwol

1 komentarz:

  1. Także uważam że Tau mogą namieszać, zwłaszcza dzięki możliwosci wystawiania dodatków w najmniej oczekiwanych momentach. Jedna z pierwszych raz które wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń