czwartek, 28 sierpnia 2014

Gift of the Ethereals

FFG właśnie zapowiedziało trzeci dodatek należący do pierwszego cyklu zestawów wojennych do gry Warhammer 40000: Podbój. Żelazo należy kuć póki gorące- pod spodem prezentuję nowe karty wraz z krótkim opisem mojego pierwszego wrażenia:


Po pierwsze nowy lider Tau wygląda świetnie- bardzo ładna karta. Zapewnia on przeciwpancerność (Dopóki jednostka ze słowem kluczowym Przeciwpancerność atakuje, przeciwny gracz nie może używać osłon aby zapobiec otrzymaniu obrażeń) każdej jednostce Tau na planecie, na której się znajduje. Jako że podczas normalnej walki osłony mogą być jedyną szansą na przetrwanie kluczowych jednostek i tym samym drogą do osiągnięcia zwycięstwa, pozbawienie wroga możliwości korzystania z nich, bardzo go zaboli. Nas tym samym uraduje :P

Aun'shi posiada też reakcję zmuszającą go do przesunięcia się do Sztabu, po wykonaniu ataku. Czy to dobrze? I tak i nie. Z jednej strony bonus dodający naszym jednostkom przeciwpancernosć będzie trwał maksymalnie jedną turę walki i to tylko wtedy, kiedy lider zaatakuje jako ostatni, z drugiej jednak strony, i tak często będziemy wykonywać odwrót naszym liderem (którejkolwiek frakcji) aby uniknąć otrzymania przez niego obrażeń. Aun'shi przynajmniej kogoś dziabnie zanim zwieje z pola walki. Według mnie to spory plus.

Dla równowagi- bardzo brzydka grafika. Jak dotąd najtańsza jednostka ze składu lidera spośród wszystkich ujawnionych liderów. Posiada jeden młotek, który przy tej cenie sprawia, że Ethernal Envoy będzie zawsze bardzo mile widziany podczas zmagań dowodzenia. Poza tym karta ta ma identyczną wymuszoną reakcję, jak Aun'shi i cechę Ethereal, dzięki której skorzystamy z akcji karty niżej.











To wsparcie pozwala nam raz na rundę przygotować jednostkę na planecie, na której mamy kartę z cechą Ethereal. Przygotowywanie wyczerpanych kart to naprawdę świetna sprawa (Nazdreg's Flash Gitz rządzą). Dzięki Aun'shi's Sanctum przygotujemy jednostkę, która ze sztabu przybyła wraz z Liderem i dzięki temu pozwolimy jej dołączyć się do walki już od pierwszej rundy bitwy. Będziemy też mogli przygotować jednostkę, którą wyczerpał nam jakiś podły Eldar, albo po prostu pozwolimy naszej jednostce zaatakować 2 razy w jednej rundzie ( najlepiej łączyć z jednostkami z atakiem dystansowym). Jedyny warunek jaki musimy spełnić to karta Ethereal na tej samej planecie co przywracana jednostka. Jako, że Ethereal Envoy to taniocha i mamy ich aż czterech (poza tym dzięki swojej wymuszonej reakcji , niskiemu atakowi i aż trzem punktom wytrzymałości, raczej pożyją trochę- kto by ich atakował ,skoro mamy cięższe jednostki na stole?) nie będzie trudno to osiągnąć. No i karta Ethereal Wisdom dodająca cechę Ethereal wybranej jednostce też nam sprawę ułatwi.

Karta , którą możemy dołączyć tylko do jednostki z cechą Ethereal, która powoduje, że każda inna kontrolowana przez nas na tej planecie jednostka Tau otrzyma +1 do wartości ataku. Nic tylko dorzucić naszemu liderowi, żeby wzmacniał jednostki, które prowadzi do bitwy. Zastępuje kilka dodatków- bardzo fajna karta. W dodatku dość łatwo ją znajdziemy na naszej ręce dzięki tym panom.











Ta karta dodaje do końca fazy naszej wybranej jednostce Tau cechę Ethereal i +1 do ataku. Sama miazgi nie robi. Wyraźnie stworzona została aby umożliwiać na wybranej planecie działanie wsparcia ze składu Aun'shi. Na szczęście jest darmowa, więc nawet jeśli wsparcie nam na rękę nie trafi (jest tylko jedno w talii), zwiększenie ataku piechotą nie chodzi, a i osłonka może się przydać.










Ochłapy:


- Sslyth Mercenaries- Jakikolwiek tekst na tej karcie widnieje, biorę w ciemno. 2 młotki za 1 zasób to świetny interes

- White Scars Bikers- też biorę- świetna grafika ;P

- Eldritch Corsair- + 2 do ataku, kiedy znajduje się na planecie z liderem. Prawie identyczną jednostkę posiadać będzie Tau, tyle że taniej o 1 i  z mniejszą o 1 wytrzymałością. Wydaje mi się, że wersja Tau będzie bardziej opłacalna.

- Mystic Warden- Wymuszona Reakcja: po tym jak na tej planecie skończy się bitwa, poświęć tę jednostkę.- Darmowa (kolejna u AM) jednorazówka z przyzwoitymi statami. Wydaje mi się dość atrakcyjna i pewnie pogra. Ciekawe czy dojdą karty Astra Militarum pozwalające podczas bitwy przesuwać jednostki na inne planety. Jeśli tak, może być ciekawie.

1 komentarz:

  1. [...] ZnadPlanszy: konkurs Dobutsu Shogi, rozwiązanie konkursu na Gradanie, recenzja Królewskiej Gry z Ur, Enigmy oraz Przebiegłych Wielbłądów, prezentacja nowych kart dodatku do WH:40k Podbój – Gift of the Ethereals. [...]

    OdpowiedzUsuń