środa, 3 września 2014

Karty neutralne- pełen spoiler

Nie koniec spoilerów. Opisałem już co prawda wszystkie frakcje, ale pozostały jeszcze karty planet, o których nie dałem rady dokończyć wpisu i wstawię go przy następnej okazji, i karty neutralne, o których parę słów napisałem poniżej. Zatem zapraszam do czytania:

Na końcu mam też małą niespodziankę, także czytajcie do końca ;)




"Kiedy twój przeciwnik używa karty osłony, wyczerp unikalną jednostkę, którą kontrolujesz, żeby anulować efekt osłony tej karty"

Jedna z tych kart, co niby warto mieć i zawsze się może przydać, ale z drugiej strony nie jest aż tak potrzebna. W dodatku jej koszt w postaci wyczerpania unikalnej jednostki nie zawsze będzie osiągalny, albo bezpieczny do zagrania (wyczerpanie lidera prawie zawsze będzie bardzo ryzykowne).

Jeśli gramy drobnicą, i staramy się sporą ilością małych cięć zrobić przeciwnikowi kuku, ta karta wydaje mi się zupełnie zbędna- szkoda miejsca w talii. Jeśli walczymy ciężkimi jednostkami (Kosmiczni Marines, Chaos), to wydarzenie też nie odniesie wielkiego efektu, bo kiedy atakujemy jednostką o sporym ataku, żadna osłona nam nie przeszkodzi za bardzo. Inaczej jest, kiedy naszą taktyką jest załatwienie Lidera przeciwnika. Wtedy liczy się każdy cios i każda liczba zadanych obrażeń. Dlatego grając Kosmicznymi Marines ułożonymi na Ragnarze Czarnogrzywym, będę używał tej karty.



Ta karta zapewnia bonus w postaci jednej karty dociąganej po wygranych zmaganiach dowodzenia na planecie, na której stoi ta jednostka. Bardzo fajna kartaa. Tania, zapewnia jeden młotek i przyspiesza dociąg, który jak dla mnie zawsze jest za mały w tej grze. Widzę ją w każdej talii, a szczególnie w takiej, gdzie ciężko o młotki, czyli w Chaosie.











Jedyna różnica miedzy tą kartą, a jej poprzedniczką, to bonus jaki zapewnia. Zamiast dodatkowej karty, dodatkowy zasób. Zasobów nigdy za dużo, to samo z tanimi młotkami, także wciskam wszędzie. Znów wydaje mi się ona wręcz niezbędna w talii chaosu, kasy ze względu na drogie jednostki, brakuje zawsze.











" Po tym jak Elitarna jednostka zostaje zniszczona, połóż ją do gry ze swojego stosu kart odrzuconych do swojego sztabu"

Czy faktycznie aż tak dużo będziemy grać na Elitarnych jednostkach? W zestawie podstawowym dla większości frakcji, takich kart mamy po jednej sztuce(Astra Militarum, Orki, Mroczni Eldarzy, Eldarzy i Tau) i różnie wygląda z ich użytecznością. O ile karta Tau jest świetna i wygrywa gry, to o orkowego chopaka bym się już tak nie martwił. Tak czy siak zastanawiałbym się tu nad celowością używania Fall Back. Sprawa zupełnie inaczej ma się z Kosmicznymi Marines (3 elitarne jednostki- 1, 2, 3) i Chaosem (5 elitarnych jednostek - 1, 2, 3, 4, 5). W wypadku tych frakcji (szczególnie Chaosu) opisywana karta  wydaje się wręcz niezbędna. Elitarnych jednostek jest tu po prostu na tyle dużo, a są drogie i silne, że warto mieć kartę, która przywraca je do gry po stracie w walce.



Kiedy ta karta wchodzi do gry, kładziemy na niej 4 zasoby z ogólnej puli, które potem co rundę, na początku fazy wystawiania sobie wypłacamy. To osobiście moje ulubiona karta neutralna. Pasuje do każdej talii i zagrana na początku gry zapewnia fajnego kopa z surowcami. A tych, jak zwykła mawiać moja babcia, nigdy za dużo. Poza tym nie każdy jest w stanie pozbyć nas tej karty (Tylko Orki i Tau) i jest to jej dodatkowym atutem.







Kolejna świetna karta do właściwie każdej Talii- zapewnia wybranej jednostce dwa młotki używane w zmaganiach dowodzenia. Darmowy sposób na znaczne zwiększenie swoich szans w walce o karty i surowce. Jak mówiłem. przyda się wszędzie, ale najlepiej działa z talią Tau, która posiada wsparcie mogące chronić jednostki z doczepionymi dodatkami.











To tyle jeśli chodzi o karty neutralne z zestawu podstawowego, zatem została już tylko obiecana niespodzianka :) Jak pewnie większość czytających zauważyła, na blogu pojawiła się mała, kolorowa ikonka z linkiem odsyłającym do mojego ulubionego sklepu internetowego - 3trolle.pl . W ramach współpracy z tym sklepem wszyscy moi czytelnicy mogą skorzystać z rabatu na zestawy podstawowe gry Warhammer: Podbój/Conquest oraz wszystkie dodatki w obu wersjach językowych, w wysokości 6%. Wystarczy podczas przeglądania koszyka, lub później, przy składaniu zamówienia, w odpowiednie pole wpisać kod podboj.znadplanszy.pl i rabat automatycznie zostanie naliczony. Ta promocja obowiązuje już od dziś aż do końca roku, także załapie się kilka dodatków. Zapraszam do zakupów. To naprawdę świetna okazja :D








5 komentarzy:

  1. [...] podaje rozwiązanie konkursu Scheherazade, przedstawia Laurę – postać z Dice Brewing, opisuje karty neutralne z karcianki WH: 40k – [...]

    OdpowiedzUsuń
  2. I love your blog

    I have read this article and enjoyed it

    OdpowiedzUsuń
  3. Borys "Borwol" Wołkowiecki10 października 2014 05:27

    thanks :)

    OdpowiedzUsuń
  4. I very much loved your blog

    Just want to say that the article is great.

    OdpowiedzUsuń
  5. I very much loved your blog

    Just want to say that the article is great.

    OdpowiedzUsuń