piątek, 6 marca 2015

Wielki Pożeracz




"Istnieje rak toczący Imperium. Z każdą dekadą posuwa się głębiej, pozostawiając po sobie jedynie opustoszałe, martwe światy. Ten horror, ta abominacja, posiada myśli i cel, które funkcjonują na niewyobrażalną, galaktyczną skalę i wszystko co możemy zrobić, to podjąć próbę zatrzymania rojów bioinżynieryjnych potworów, które na nas wysyła. Nadaliśmy temu postrachowi imię, żeby złagodzić nasz strach- nazwaliśmy go rasą Tyranidów, ale jeśli on jest świadomy naszego istnienia, to z pewnością jesteśmy dla niego jedynie ofiarą."
 - Wielki Inkwizytor Bronislaw Czevak


 FFG właśnie zapowiedziało, że Tyranidów dostaniemy już w drugim kwartale tego roku. :D
Pokazali też na co możemy liczyć i właśnie o tym ma zamiar co nieco napisać. Co dostaniemy w pudełku?
Aż dwóch liderów Tyranidów z ich sygnowanymi składami i masą wydarzeń, wsparć, jednostek armii i dodatków dla tej rasy, a także zupełnie nowy typ jednostki - Synapsy. Będzie ich aż 5 rodzajów i są one największą jak dotąd innowacją w mechanice. Dlaczego? A bo to takie małe Liderki. Do talii wrzucamy zawsze jednego i zaczyna on grę razem z liderem w Sztabie. Podobnie jak Lidera, będziemy go przydzielać na planetę(inną niż lidera) na początku fazy zmagań i stąd unikatowy, podwójny wskaźnik dowodzenia widoczny na górze wpisu. Nie napisano tego co prawda wprost, ale prawdopodobnie Synapsę będzie trzeba utrzymać przy życiu do końca gry podobnie jak Lidera.
A to jest przykładowa Synapsa. Jej umiejętność każe traktować ją jak lidera na potrzeby określania gdzie wybuchnie bitwa i inicjatywy w walce, dopóki na tej planecie nie ma lidera przeciwnika. Czyli jedna bitwa na rundę gratis :) Pozostałe synapsy mają mieć już zupełnie inne zdolności pozwalające na  sporą różnorodność w taliach Tyranidów. Pogramy, zobaczymy. Ja jestem optymistycznie nastawiony.








 Kolejną nowością będą zupełnie nowe Tokeny- Termaganty, które same w sobie może nie są imponujące, ale Tyranidzi będą dysponowali specjalizacją Świadomość Roju, która zwiększy na różne sposoby bitewne możliwości Termagantów. Specjalizacja to takie prawie słowo klucz, które łączy w sobie zdolności o podobnej tematyce i mechanice.






W tym przypadku Świadomość Roju jednostki obok zapewni Termagantom atak dystansowy, jednak jak wspomniałem różne jednostki z tą specjalizacją, będą zapewniać inne bonusy.






Jakby tego było mało, zapowiedziano, że Tyranidzi nie będą  zbierać planet w celu uzyskania trzech identycznych symboli surowców, umocnienia, czy technologii. Wiele wskazuje, że ich alternatywna droga do zwycięstwa prowadzić będzie poprzez infestację planet, z czym związany będzie też nowy typ żetonów.
A to jeden ze sposobów w jaki wspomniane żetony będą mogły trafiać na planetę. Ta jednostka w ramach akcji walki będzie mogła się poświęcić, aby zadać wszystkim wrogim jednostkom po 1 obrażeniu i położyć żeton infestacji na planecie, na której się znajduje. Jakkolwiek żeton ten będzie bezpośrednio kluczem do zwycięstwa Roju, czy nie, z pewnością zapewni pewne korzyści niektórym jednostkom.

Te bestie na przykład będą raz na fazę walki mogły poruszyć się na zarażoną planetę. Czasem żeby dziabnąć, a czasem żeby uciec.

Co do żetonów, to wspomniano jeszcze, że ściągnąć je będzie można wygrywając bitwę na planecie z nimi. Może to będzie sposób na zdobywanie punktów zwycięstwa przez Tyranidów.











To wydarzenie z  kolei pozwala wstawić z powrotem do gry jednostkę o koszcie maks 3 z naszego stosu kart odrzuconych na zainfekowaną planetę.





















Ochłapy:

Co my tu mamy? Grafikę drugiej z pięciu jednostek- synaps. Poczytałem o tych gościach i posiadają oni feromony przyciągające inne jednostki Tyranidów do co lepszych kąsków. Może karta odzwierciedli tę zdolność.
Poza tym mamy darmowe Wydarzenie i Jednostkę Armii z jakimś słowem Kluczem. Ranged?
Jest też wsparcie zmniejszające o 2 koszt zagranej na zainfekowaną planetę jednostki i wisienka na Torcie- jeden z dwóch Liderów tego dodatku. Raz na rundę, podczas przygotowywania, będzie mógł uleczyć połowę z otrzymanych obrażeń ( zaokrąglane zapewne w górę). Poza tym zaczyna z 6 kartami i 6 zasobami. Bez poznania jego składu dużo więcej nie można o nim powiedzieć.



Ochłapy 2:

Już zupełnie na koniec wspomniano, że każda z pozostałych frakcji otrzyma po dwa nowe wzory kart w trzech kopiach,  w tym zupełnie nowe, unikalne jednostki. Przy okazji wspomnę, że wydaje mi się, iż wszystkie karty będą w maksymalnej legalnej ilości. Zakładam przy tym, że pokazane wyżej karty są ostatnimi w zestawie i Pathfinder zamyka pochód. Wynikało by z tego, że dostaniemy:
- 2 Liderów ze składami- 18 kart, numery 1-10
- 5 synaps- 5 kart, numery 11-15
- 33 wzory kart Tyranidów- 99 kart, numery 16-48
- 14 wzorów kart innych frakcji - 42 karty, numery 49-62
łącznie 168 kart, czyli tyle ile można spodziewać się po dodatku deluxe.

Wracając do ochłapów:
- Vengeance!- SM, czyli jak powszechnie wiadomo, będzie IMBA
- Roghrax- prawdziwy przedstawiciel Khorna. Słowo Klucz Brutalność i specjalizacja (?) Bloodthirst, która prawdopodobnie podwaja atak tego wojownika, jeśli na jego planecie podczas bitwy ktoś już został zniszczony. Taki lekki grubasek i wydaje mi się, ze nawet pogra.
-Pathfinder - "poświęć dodatek z tej jednostki, żeby ją przygotować"  Oj karta typowo pod Shadowsun i też myślę że coś z niej będzie, bo mimo wyczerpania i wykonania ataku, dalej będzie stanowić zagrożenie dla przeciwnika. Ambona i Wyrównanie szans mile widziane.
-Subdual- nie mam pomysłu, co może robić ta karta.

I na koniec piękna siostra bolterianka. Według mnie bombowa karta. Kiedy ta jednostka jest deklarowana jako atakująca, możemy przygotować nasze wybrane wsparcie. Naprawdę trzeba tłumaczyć zalety ponownego przygotowania tej, tej, lub tej karty?


















Nie wiem jak Wy, ale ja jaram się jak flota Stannisa i nie mogę doczekać się momentu, kiedy to pudło trafi w moje ręce. Tyranidzi bardzo pozytywnie mnie zaskoczyli i teraz czekam z jeszcze większą niecierpliwością na zapowiedź Nekronów.

1 komentarz: