wtorek, 1 grudnia 2015

Strange Alliances

Dziś opis drugiego lidera z pierwszej paczki nowego cyklu. Znów zapowiada się mały miks w standardowych zasadach tworzenia talii.
Zamiast klasycznych Marinesów, czy Eldarów Starblaze może dorzucać do swojej talii karty AM. Dodatkowo, kiedy przydzielamy go na planetę, możemy przesunąć jedną jednostkę AM z przyległej planety na jego planetę. Całkiem ciekawy manewr, który wzmocni pozycję naszego lidera i może trochę zmylić przeciwnika przy fazie wystawiania lub uratować naszą jednostkę, jeśli zbyt pochopnie ją wystawiliśmy.
Co do możliwości łączenia Tau z AM, to jestem bardzo za. Snajperzy na pewno zaprzyjaźnią się z Karabinem Jonowym, a spora ilość żołnierzy i wojowników chętnie wezwie wsparcie w postaci Elysiańskiej Drużyny Szturmowej. Zastosowanie znajdzie też pewnie Catachańska Placówka, czy Strefa Montażowa.







" po tym jak przydzielisz tę jednostkę do planety, jeśli kontrolujesz na niej jednostkę AM, przygotuj tę jednostkę."
Zdrowe staty, możliwość przygotowania po powrocie z liderem ze sztabu, co jest dość rzadką umiejętnością. Uważam że to całkiem solidna, grywalna karta.















"Do końca fazy każda kontrolowana przez ciebie jednostka Tau na wybranej planecie zyskuje +2 do PW, a każda kontrolowana przez ciebie jednostka AM z tej samej planety otrzymuje +2 do ATK"

Świetna karta dla Elity Wojowników Ognia, zwiększająca jej wytrzymałość, a tym samym zdolności obronne. Z kolei zwiększenie ataku przyda wszystkim AM ze szczególnym uwzględnieniem snajperów, czy choćby Łupieżców. Nie tanie, ale solidne wydarzenie.











"Wyczerp to wsparcie i wróć jednostką AM z planety na rękę, żeby umieścić w grze na tej samej planecie jednostkę Tau o równym lub mniejszym koszcie."

Kolejna świetna karta pozwalająca cofnąć nam na rękę ranną i/lub wyczerpaną jednostkę, aby na jej miejsce wstawić świeżynkę gotową zaatakować. Można to zrobić w dowolnym oknie akcji, więc najlepiej wyczekać moment, kiedy przeciwnik wystukał się z ataków, bądź zanim zaatakuje ostatnią jednostką. Taki niespodziewany atak może zmienić losy całej bitwy.
Fakt, że ta karta to wsparcie sprawia, że przeciwnik może przewidywać takie posunięcie, wtedy jednak będzie zmuszony grać bardziej zachowawczo, co też może nam wyjść na korzyść.
Na koniec warto dodać tylko, że cofnięta jako koszt karta AM może później wrócić na stół, więc nie jest zupełnie stracona. Najlepszym rozwiązaniem byłoby cofnięcie na rękę wyczerpanej Elysiańskiej Drużyny Szturmowej. Przy dobrych wiatrach, wróci chwilę potem :)

"Dołącz do jednostki.
Przerwanie: Kiedy jednostka do której dołączono ten dodatek, rani w ataku wrogą jednostkę, jeśli podczas tego ataku nie użyto tarczy, podwój ten atak"

Brak jakichkolwiek ograniczeń rasowych, czy co do rodzaju karty. I tak pewnie dałbym liderowi, albo innej trwalszej jednostce. nie zawsze jednak zadziała i trzeba pamiętać, że Bez Litości nie pomoże w skorzystaniu z tej zdolności. Tak czy siak, to przyjemna karta, a jakl nam nie pasuje, możemy ją zawsze przerobić na Tarcze.













Na koniec tylko dodam, że żeby Starblaze naprawdę działał, trzeba będzie wcisnąć do talii naprawdę sporo jednostek AM. Na szczęście to nie powinno być problemem.


Ochłapy:

-Acid Maw- prawdopodobnie silniejsza wersja przeciwpancerności sprawiająca, że również obszarówki rzucane przez postać z tym dodatkiem są nie do obronienia przez tarcze, czy cokolwiek innego. Tyle że to drogie, a istotnych obszarówek u Tyranidów póki co brak.

Ps
W przededniu najnowszego cyklu przypominam o promocji w 3trollach- wystarczy wpisać w odpowiednim polu thronesandstars, aby otrzymać zniżkę. Dziś dodatkowo jeszcze darmowa dostawa, więc można trochę zyskać.

Ps 2
Wszystkich zainteresowanych karcianą Grą o Tron odsyłam do nowego cyklu, który prowadzę na boardtime.pl. Oto link: http://boardtime.pl/2015/12/greyjoy.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz